سنتی ترین غذاهای ایرانی
نوشته شده توسط : alipour

کشور ایران دارای تنوع غذایی بخش اعظمی در جهان است و آن هم به ادله گستردگی و تعداد دوچندان استان ها و اقوام متنوعی دارد از غذاهای خوشمزه در شمال و غذاهای تند و تیز در جنوب و انواع کباب ها و مرغ های سرخ شده وانواع پلوها و انواع خورشت ها و بستنی با بو گلاب و زعفران در کل کشور ایران پس با ما در این هجرت خوشمزه یار باشید که بعضا از این غذاها را به شما معرفی کنیم .

کباب
کباب یک عدد از لبریز طرفدارترین و دوستداشتنی ترین غذاها در در بین مردم کشور ایران می باشد . کباب در جمهوری اسلامی ایران گونه های گوناگونی داراست نظیر کوبیده, جوجه, برگ و کباب گوشت .
برای تهیه و تنظیم کوبیده گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک و فلفل ادغام کرده و سپس از به سیخ کشیدن آن بر روی زغال کباب می نمایند و می پزند .
مدل دیگر کباب جوجه هست که از گوشت مرغ باپیاز و زعفران و نمک و بنا بر ذوق وسلیقه اقوام گوناگون از مواد دیگری به آن بیشتر می شود و بر روی زغال کباب می شود .
کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تنظیم می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو جدید طعم دار می نمایند و بر روی زغال کباب می کنند .
تمامی کباب ها را در انتها با لیموی نو سرو می نمایند و یا برنج و نان میل می کتتد .

 

 راه اندازي فست فود

کباب

کباب

جوجه
کباب
کوبیده

فسنجان
فسنجان که یکی از کهن ترین غذاهای اهل ایران است از موادی مانند گردو, رب انار و مرغ یا اردک و در برخی از بخشها از قلقلی های کوچک تهیه می شود .
گردو و رب انار و پیاز را به آرامی تفت می دهند و تا سس غلیظی درست شود و آن‌گاه از آن مرغ یا اردک را به آن بیشتر می نمایند اما در برخی از بخشها برای تعادل مزه مقداری شکر هم به آن اضافه می نمایند .
دیدنی میباشد بدانید که فسنجان درایران قدمت باستانی داراست و این مقاله را می بضاعت و توان از لوح ها و سنگ متن هایی که در تخت جشید یافت شده اند که مربوط به ۵۱۵ سال قبل از به دنیاآمدن میباشد اخذ کرد . در یکی از این سنگ نوشته ها لیستی از اشیاء سابق باستانی که دربرگیرنده مواد نخستین و تشکیل دهنده فسنجان مشتمل بر گردو, انار و مرغ می باشد .

 

فسنجان

 

قورمه
سبزی قورمه سبزی یکی از دوست داستنی ترین و خوش طعم ترین خورشت های ایرانی می باشد که از لوبیا, سبزی مخصوص, لیمو عمانی و گوشت بره تنظیم می شود .
سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل گردیده هست .
برای تهیه قورمه سبزی آنگاه از پختن لوبیا و گوشت سبزی خرد کرده را به آن بیش تر کرده و در انتهای پخت برای مزه ترش و تلخی که به خوراک بدهند لیمو عمانی را به آن بیشتر کرده نمک و فلفل هم به دلخواه به آن بیشتر می نمایند .
قورمه سبزی را برنج سرو می نمایند .

 

قورمه
سبزی


باقالی
پلو در غذاهای ایرانی برنج را معمولا به فیس چلو می پزند در این مدل پخت برنج را با کره و زعفران می پزند و در جور دیگر برنج را با اشکال صیفی جات و یا حبوبات ترکیب می کنند که به این دسته از برنج پلو می گویند .
باقالی پلو هم همانگونه که از نامش معین می باشد یک نوع پلو می باشد که با باقالی های سبز مخلوط گردیده هست .
باقالی پلو بیشتر در آخرها بهار و تابستان که باقالی های سبز و جدید وجود داراست و برنج نو به درست شده میباشد طبخ می شود .
این پلو را معمولا با مرغ و یا این که گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبلی از سرئ بر روی این غذا یه خرده زعفران می ریزند .

 

باقالی
پلو


زرشک
پلو ایرانیان عشق و علاقه متعددی به مزه ترش دارا هستند که یک عدد از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استعمال می نمایند یک عدد از این غذاها زرشک پلو می باشد .
برای تهیه زرشک پلو در آغاز برنج را طبخ کرده و سپس فراهم شدن برنج زرشک را با کره سرخ می کنند و در آخر با زعفران بر روی برنج می ریزند .
در کنار برنج برای تهیه مرغ آن‌گاه از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تنظیم می نمایند .

 

زرشک
پلو


کوفته
تبریزی کوفته تبریزی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهی سنتی که منحصر به فرد تبریز می‌باشد .
کوفته از موادی چون لپه, برنج, سبزی معطر, تخم مرغ , گوشت, پیاز, گردو و زرشک تهیه می شود .
لپه و برنج را پخته و سپس گوشت را به آن طولانی تر می کنیم و آن‌گاه از پخته شدن نمک و فلفل و سبزی را به آن طولانی تر می نمایند و خوب ورز می دهند و تخم مرغ ها را به آن بیشتر می کننند و ان ها را به شکل گلوله هایی درست کرده و درون آن ها را با زرشک و گردو و تخم مرغ پخته پر می نمایند و در انتها این کوفته ها را در سس اختصاصی کوفته که از پیاز سرخ شده و رب گوجه و آب تهیه و تنظیم شده می اندازند تا پخته شود .

 

کوفته
تبریزی


آش
رشته آش فن که یک عدد از آش های سابق ترین آش ها در ایران میباشد از حبوبات, سبزی های گوناگون و فن تهیه و تنظیم می شود .
سبزی های این آش سبزی هایی مانند اسفناج, چغندر و . . . می‌باشد و حبوبات آن هم از لوبیا, عدس, نخود و . . . هست .
برای تهیه و تنظیم آش رشته حبوبات و سبزی ها را با نیز ادغام کرده و در پایان فن ها را به آن بیشتر می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند .
این آش در بخش اعظم مراسم مذهبی و اعیاد اهل ایران موضوع به کارگیری قرار می گیرد .

 

آش
رشته


شیرین
پلو شیرین پلو و یا برنج نگین دار که از آجیل و میوه های خشک تهیه می شود . مواد تشکیل دهنده شیرین پلو برنج, مرغ , پیاز, مغز بادام و پسته و خلال پوست پرتقال هست .
برای تهیه شیرین پلو در آغاز پیاز را تکه تکه کرده و در روغن سرخ کرده و آنگاه مرغ تکه تکه کرده را به پیاز بیشتر کرده تا سرخ شود تا رنگ آن تغییر تحول کند بعد از آن مقداری آب به آن بیش تر کرده تا پخته شود .
سپس مغزهای آجیلی مانند پسته و بادام را با پاره ای شکر در آب می جوشانانند تا پاره ای پخته شوند و طعم شیرینی را بگیرینند .
آن گاه پوست پرتقال را با یه خرده آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود .
در پایان برنج را آبکش کرده و برای دم کردن لابه لای آن موادی را که تنظیم کرده ایم را می ریزیم . سپس از دم کشیدن برای سرو کردن آن سایر مواد را بر روی برنج برای تزیین می ریزند .

 

شیرین
پلو

 

ته دیگ ته دیگ یک عدد از بخش های اثبات در سفره ایرانیان هست و تمام ایرانیان عشق شدیدی به ته دیگ دارا هستند و تنها منتخب از غذا میباشد که ظرف آن در انهت خالی می شود .
برای تهیه و تنظیم ته دیگ که در انتهای قابلمه برنج را با روغن مخلوط می نمایند ولی انواع دیگری از ته دیگ وجود دارااست مانند سیب زمینی .

 

ته
دیگ


آبگوشت
آبگوشت یا این که دیزی یکی از سنتی ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی کشور‌ایران می باشد .
این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه خارجی و پیاز تهیه و تنظیم می شود .
مقدمه حبوبات را هم پا گوشت و چربی پخته و پیاز را به آن بیشتر می کنیم و در پایان گوجه ها را بیش تر می نمایند .
سرو این خوراک به این چهره می باشد که مواد آن را کوبیده و به رخ گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند .





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: